İmplant

İmplant herhangi bir nedenden dolayı kaybedilmiş olan doğal dişlerin yerine, çene kemiğine yerleştirilen yapay diş köklerdir. Genellikle vücut dokularıyla en uyumlu en az alerjik olan ve en az reaksiyon oluşturan madde olan titanyum dan yapılırlar İmplantın yapılış amacı ; diş eksikliklerinin olduğu durumlarda hastalara daha rahat bir kullanım ve daha iyi bir estetik sağlamaktır. uygulanması ; cerrahi yöntemlerle gerçekleşir . Yaklaşık olarak 30-60 dk. süren ve lokal anestezi altında yapılan bir işlem ile çeneye implant ( vida ) yerleştirilir. İster tek diş, ister birden fazla diş eksikliğinde veya tam dişsizlikte ,eğer implant yerleştirmeye uygun miktarda kemik varsa, her vaka için çanakkale implant kullanılabilir. Yeterli kemik miktarı olmadığı durumlarda ise ileri cerrahi teknikler ile önce yeterli miktarda kemik oluşması sağlanır ve implantlar böylelikle uygulanabilir.

İmplant

İmplantın uygulanmasının yapıldığı durumlar hangileridir?

• Bir veya daha çok diş eksikliği olan ve çenedeki boşluğun yanındaki dişlerin köprü yapmak için kesilmesinin istenmediği durumlar .
  • Çenenin en arkasındaki dişin olmadığı ve dolayısıyla köprü yapılamayan durumlar. Bu durumdaki hastaların çoğunun hareketli (takıp-çıkarılan / kancalı ) protez kullanmak istememesi nedeniyle implant yapılarak daha kullanışlı olan implant destekli porselen köprü kullanılabilir...
  • Tamamen dişsiz çenelerde total ( damak ) protez kullanılmasının mümkün olamadığı veya hasta tarafından istenmediği durumlar. Bu durumda her çeneye implant yerleştirilerek bu implantların üzerine çeşitli tarzlarda protezler yapılır.

İmplantların yerleştirilmesi için uygulanan tedavi aşamaları nelerdir?

İmplant tedavileri iki aşamadan oluşur. Cerrahi aşaması ve üst yapı aşaması. İmplantlar cerrahi yöntemiyle yerleştirildikten sonra ortalama 2 ila 4 ay beklenir. Bu bekleme süresi “osteointegrasyon” denilen implantın çene kemiğiyle biyolojik olarak kaynaşması için gerekli olan süredir. Bu süre geçtikten sonra, ikinci aşama olan üst yapım(protez) aşaması ise ortalama bir haftada tamamlanır.

İmplantı yerleştirirken ağrım olacak mı?

Diş implantları lokal anestezi altında çene kemiğine yerleştirilirler. Bu nedenle operasyon sırasında ağrı duymazsınız. Operasyondan 3-4 saat sonra anestezinin etkisi geçtiğinde hafif bir ağrı hissedebilirsiniz. Bu ağrı düzeyi kişiden kişiye değişebildiği gibi dayanılmayacak şekilde değildir. Bu ağrıları azaltmak için doktorunuz size ağrı kesici tavsiye edecektir.

İmplantların avantajları nelerdir?

• Her türlü total ve kısmi dişsizliğin giderilmesi
  • Takıp çıkarılan protezler yerine sabit protez şansı
  • Eksik fonksiyonların yerine getirilmesi (Çiğneme, gülme ve fonasyon vs..)
  • Tek diş eksikliğinin komşu sağlam dişlere dokunulmadan giderilmesi
  • Başarılı uygulanmış ve hijyen kriterlerine uygun kullanılmış bir implantın uzun ömürlü olması

Kimlere implant yapılması uygundur? Kısıtlamalar nelerdir?

Puberte (buluğ çağı) dönemini bitirmiş erişkinlere, genel sağlık durumu uygun olanlara, diyabet hastalığı olsa bile kontrol altında olanlara, çene kemiği yapısı uygun kalite ve miktarda olanlara üst yaş sınırlaması olmadan uygulanabilir. Normal bir yara iyileşme kapasitesi olan bireyler, uygun ağız hijyenini sağlayabilecek mantalitedeki hastalar, yeterli miktarda ya da yeterli miktara ulaştırılabilecek potansiyelde sağlıklı kemik yapısına sahip hastalar rahatlıkla çanakkale implant tedavisi görebilir. Hastanın diş sıkma alışkanlığı, sigara kullanıp kullanmadığı gibi diğer bazı parametreler hekiminiz tarafından ayrıca değerlendirilmelidir.

Hangi durumlarda implant yapılır?

• Tek Diş Eksikliğinde
  • Birkaç Diş Eksikliğinde